Räknade just ut på iphone-gps:en, att jag ...

Räknade just ut på iphone-gps:en, att jag promenerat EN HEL JÄVLA MIL IDAG. Jag har för dålig kondition för att cykla (jag vet, det är fruktansvärt illa) och jag har inte råd att åka buss (det är väl iochförsig en prioriteringsfråga men jag prioriterar inte fem minuter på en buss för 21 spänn, jag gör det bara inte! I ren protest!) Det tråkiga i den här promenadhistorien, som är den samma varje dag (inte en mil, men minst en timme går jag om dagen) är att det börjar bli kallt ute nu. Riktigt kallt. Och jag har fortfarande ingen vinterjacka för jag orkar inte se ut som en michelingubbe, och det gör man i alla jackor som värmer. Jag har tre alternativ som håller värmen åtminstone så att jag slipper förvandlas till en istapp så fort jag kliver utanför dörren, men här behöver jag lite hjälp. Jag har nämligen lite svårt att bestämma mig för om jag denna vinter vill se ut som 1. En kärring (ROSA fodrad kappa i samma modell som min mamma har) 2. En fjortis (världens sämsta moncler-kopia) Eller 3. En hora (den fejkigaste pälsen som någonsin sett dagens ljus). Jag kanske låter dryg och bortskämd, men jag känner inte att jag vill sporta varken kärring, fjortis eller horalooken i år. SÅ ÅT HELVETE MED VINTERJACKOR. Imorgon är det jag som dressar upp mig i en tjusig liten mäklarkappa och välkomnar bieffekter så som förkylning och urinvägsinfektion. Så värt. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0