to the moooovies

Så jag fick min pasta och nu är jag sur. Jävla Malmö-Vapiano. Smaklöst igen! Och så är det deppigt att de huserar i typ stans största lokal, helt enormt är det ju, och så är det så tomt. Nästan lite ödsligt. Lika mycket personal som gäster typ. Det kommer gå i graven så småningom tror jag. Och ärligt talat så är det skitsamma när pastan smakar ingenting.

Sen ville Bianca se New Years Eve och Johan ville se Drive och jag ville se New Years Eve eller Drive. Så vi såg Twilight. Och jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Jag fattar inte grejen med vampyrer. Och inte med surfittan Kirsten Stewart eller den där Pattinson som tydligen är så snygg. Och absolut inte med varulvar, varje gång de började vråla och kasta sig på varandra och åt alla håll och kanter fick jag lite huvudvärk. Men struntsamma när jag får sitta brevid mina favoritturturduvor och smaska popcorn *tihi*. 

Jag har bara sett New Moon förut och har nog aldrig varit så uttråkad i hela mitt liv som under de två timmarna. Kan iochförsig ha berott på att filmen var dubbad till franska och jag delade biosalong med 500 överspacklade 12-åriga parisiskor som tjöt värre än brunstiga kossor filmen igenom. Men den här tyckte jag faktiskt var underhållande. Lite exorcisten-vibes till och med och det är ju inte helt fel såhär på årets första dag.

Soundtracket till Drive förresten! Nightcall med Kavinsky. Typ årets bästa låt. LUV IT!


Kommentarer
Postat av: Benson

Jag älllskar musiken i Drive rakt igenom.. Under your spell och real hero på repeat i Halmstad.. Grannarna klagar snart.. Tack för juldagen, du var SNYGG i din hatt och lätt att hitta! ;)

2012-01-02 @ 14:53:36
Postat av: Marco

Tack för att jag fick reda på artisten som gjorde Drive-låten. Nu kan jag lyssna på den dygnet runt!

2012-01-03 @ 15:45:55
URL: http://marcomanieri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0