jelly beans och fotbollsmongon

Hur har jag kunnat missa jelly beans i hela mitt liv? Alltså jag har ju vetat att de funnits och sådär. Men jag trodde att det var random amerikanskt äckligt godis (allt amerikanskt godis smakar bajs är min erfarenhet). Och det är det ju! Och det smakar ju bajs! Bokstavligen (?). Men alltså jag har missat det här med de SJUKA MITT-I-PRICK-SMAKERNA! Alltså folks min när de åt "buttered popcorn". Obetalbart. Eller "Juicy pear" som smakade övermoget päron. Bajssmak fanns tyvärr inte i just den här lådan. Men någon var HELT säker på att det åtminstone finns en med fissmak. BALL!!!!


Sen kom hela Helsingborgs supportergäng förbi på kvällspromenad. HELT GALET ATT DESSA POLISRESURSER KRÄVS NÄR DET ÄR DERBY. Jag blir faktiskt skitarg. Malmösupportrarna är säkert inte ett dugg bättre när de besöker Hibbi, så tänker inte säga att just helsingborgare är puckon. MEN, fanatiska fotbollssupportrar är det. Jag är kanske jätte fördomsfull nu, men ser jag ett fetto i matchtröja bröla hejaramsor (eller sparka ner backspeglar på ALLA bilar längs Mariedalsvägen) antar jag genast att han har ett IQ under 20. SORRY.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0