April

Jag har inte blivit skämtad med aprilio idag. Det känns bra. Jag gillar inte folk som jävlas med mig, jag går ju på vad som helst för fan.

Well. Det här är mina April-planer:

-Skriva en budget. För att inse hur mycket pengar som rinner genom min plånbok varje månad. Hemskt jobbigt. Hemskt nödvändigt
- Köpa peruk. Det ska INGÅ i min budget förstås. Jag måste ha en peruk. Jag gillar det stenhårt. Dessutom är jag så tunnhårig nu så att vilken kärring som helst har mer hår än jag. Snart har jag en såndär kal fläck på huvudet som alla gubbar. Det är fruktansvärt. Idag satt en tjej med peruk framför mig på bussen. Jag vet att hon har peruk för hon är cancersjuk eller något sådant. Och det är väldigt hemskt. Såklart. Men hon har ändå olika frisyrer och hårfärger varje dag! Cool! Jag lutade mig lite väl odiskret framåt och synade peruken i sömmarna, bokstavligen. Och tro det eller ej - inte ett tecken på att det inte var the real stuff. Nu är väl hennes peruker specialtillverkade och kostar några papp stycket, medans min kommer gå på en femhundring max. Potatoe, potato...
- Köpa balskor (det enda jag har kvar att köpa inför balen, woho!!), köpa studentskor (gympadojor är ett seriöst alternativ) och allmäna vårskor. Jag orkar inte mina converse längre. Nä, inte hela våren. Dessutom har mina ljusa fått följa med på dans typ 5 gånger och dem är inte så fresh längre. Men fan, jag älskar verkligen att festa i converse. No worries säger jag bara.
- Gå till tandläkaren för första gången på två år. De kallar mig aldrig! Det kan vara för att jag aldrig har hål. Det är ju en bra sak iochförsig. Men skulle jag välja på starka tänder och mycket hår skulle jag välja mycket hår. Hålen syns ju inte!
- Gå på Boppas och Martinas studentfest på Bahnhof. Jag längtar måttligt mycket. Jag är inte så mycket för årets studentliga. Men 25:an i baren är ju alltid en trevlig sak.
- Lämna in mitt projektarbete. Men än så länge är det en sådan sak vi inte pratar om, det ligger i framtiden ju.
- Gå på loppis och leta ett coolt tyg att sy något av. KOM ÅTER KREATIVITET. Tack.
- Och så var det det där med knytkalaset. Kanske sista helgen i April... Har jag kommit fram till.
- Fira Kisses födelsedag med brudig middag + lite trashig bahnhofutgång på det, kan jag ju tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0