Inte nu

Jag har en fet förkylning på väg, och då finns det tre saker man måste göra. Som jag alltid gör när jag känner att det är på gång. Det handlar om att förtära vätskor, tre olika sorters vätskor.

1. C-vitamin upplöst i vatten. Sjukt gott, smakar som en sur drink, I LIKE, men så ser det ut som att någon har spytt i glaset, och det drar ner slutbetyget något. 4 av 5.
2. Varm mjölk med honung. När jag har ont i halsen dricker jag typ tre liter mjölk med honung, jag kan inte sluta. Det är verkligen beroendeframkallande. Jag frågade någon om det där, och de sa att det berodde på att honung plus mjölk smakar som bröstmjölk, och att dricka det påminner en om när man var liten och fick mat på... det där sättet. Det känns fett äckligt, och därför är det med mycket blandade känslor jag häller i mig denna vätska. 3 av 5.
3. Echinagard. Det finns inget sätt att beskriva den här vätskan, den är så obotligt äcklig att man vill kräkas. 20 droppar i timmen ska man ta, och för att få ner det måste jag blanda ut dropparna med ett megastort glas vatten. Lägg det till all mjölk jag dricker så kan ni räkna ut hur ofta jag måste kissa när jag är förkyld. Fan. 0 av 5.


Hur som helst är det extra viktigt den här gången, att jag inte åker på feber och annat jobbigt. Duktiga jag har nämligen tagit på mig att jobba i 17 timmar på lördag. Jag har till och med skrivit ett schema för när echinagarden ska tas, och när c-vitaminen ska tas. Mjölken går av sig själv, så fort glaset är tomt fyller jag på.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0