Stackars Freja Kjellberg

Kommer ni ihåg Freja Kjellberg? Jag gjorde det knappt, men så dök hon upp för några månader sen som någon jäkla stureplansprofil. Och då kom jag ihåg precis.

När Freja var med i Top Model så gillade jag henne aldrig. Hon verkade så trög. Alltså verkligen trög. En såndär som du ställer en fråga till och som stirrar tomt på dig i fem sekunder innan den utbrister: Jahaaaaaaaaa..... asså.... ehhhh... eh.

Jag tror fortfarande att Freja är trög. För några dagar sedan susade om henne när hon pillat i sönder Mi Lajkis smycken och fäst delar ur dem på sina egna, och kallat det nya resultatet egen design i Expressen. Man är rätt så korkad om man gör så som offentlig person, och dessutom, smyckesdesigner...

Nu är hon i farten med Bloppis.nu, tillsammans med andra stureplansprofiler. Här försöker hon sälja sina avdankade och ibland mycket underliga klädesplagg (eller vem vill ha en kappa som ser ut att ha tillhört en fårherde?) Varje annons innehåller beskrivning av plagget ifråga, och så: Pris. "300 kronor + frakt, eller först till kvar!" Läser jag. Först till kvar. Man kan glömma att trycka ner n-tangenten, det kan man. Det händer alla. MEN DET HÄNDER INTE 15 GÅNGER I STRÄCK. Freja har visst missat det där n-et i tron om att det faktsikt heter först till kvar och inte först till kvarn.

Kanske vet inte Freja vad en kvarn är. Det är ju trots allt inte så vanligt förekommande med kvarnar i Stockholms innerstad. Det finns ändå lite logik i Frejas först-till-kvar-resonemang. Lite dum-blondin-logik, åtminstone. Antagligen tänker hon att den som mejlar först så länge fårherde-kappan finns KVAR, får den. Men alltså, nej det håller inte. Kan inte någon inflytelserik person få Freja att fatta att hon är ute och cyklar. Jag tycker så synd om henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0