My majs

Jag har nya matcravings! Ovanligt.. Den här gången rör det sig om majskolvar.

Typ det bästa i Thailand var lunch-majskolven som man köpte av den tjocka damen i stråhatt för 10 spänn. Jag skojar inte! Jag vaknade på morgonen och tänkte på min majskolv. Hotellfrukosten åt helvete, en majskolv vill jag ha! Sedan åkte vi hem, och minnet av de grillade majskolvarna bleknade. Tills nu! För nu kan jag sätta mig på min cykel och trampa i fem minuter, sen står jag vid ett bord fyllt med majskolvar, och här kostar dem bara 7 spänn! Jag har gjort det tre dagar i sträck nu, och så tvingar jag min gamle far att tända grillen (nej, jag vet väl inte hur man gör?!) sedan äter jag min majskolv under andakt. Drömmer mig tillbaka till de vita sandstränderna = KLYSCHA, men ack så sant... Imorgon (när jag för övrigt börjar dagen klockan halvsex, fan, är detta framtiden?!) så ska jag ha majskolv och... majskolv i min lunchlåda. Mina kollegor kommer tro att jag är mer knäpp än vad jag egentligen är.

Om ett par timmar kommer lilla mamma från Amsterdam. Och hon HAR varit i Red light district. Eller "Red light" som hon kort och gott, och mycket världsvant kallar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0