I heard kalasbyxan is back

Dagens ord är Kalasbyxa. Det måste vara ett av svenskans roligaste ord. Jag vet inte vad kalasbyxa är för er, kanske en jävligt glammig bralla eller sådär. Men för mig har det bara en betydelse och det är strumpbyxor. När man var liten var klänning+kalasbyxa THE dresscode när man skulle på saft-och-bulle-kalas. Och det sjuka är att jag inte fattade att kalasbyxor var ett kul ord för strumpbyxor förren jag var kanske tio-elva. Jag sa verkligen kalasbyxa om mina strumpbyxor hur länge som helst utan att förstå vilket lustigt ord det var. Och nu tänker jag börja med det igen. Ikväll har jag på mig min festväst, ett par jeansshorts och svarta kalasbyxor. Kalasbyxor. Och det bästa: Jag älskar verkligen mina ben i kalasbyxor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0