Kill your darlings och en jävla massa chips

Malin, Becci och Lotta hamnade visst hos mig ikväll för spontan tjejkväll. Det finns en anledning till att vi aldrig umgås hos mig och den stavas platsbrist. Det fick de surt erfara när jag delade ut kuddar och bad dem att slå sig ner på golvet. HAH! Vi kollade på en rulle med supersnygga Andreas Wilson och Alexander Skarsgård. Lite bittert att Skarsgård hade peruk och smink på sig filmen igenom, och Wilson åtminstone halva... Nåja. Lotta åt sitt fläsksvål, hällde cola på min matta och försökte stjäla min nyårsklänning. Malin skrattade hysteriskt åt duplopappan (extremt internt) och gjorde en grym immitation av a certain someone på min beställning. Becci nojade inför USA men jag gav henne en bok och då blev hon glad. Själv hade jag alla perfekta svaren på frågorna i min mina-vänner-bok, och så fick jag inte ens skriva i den! SURT. Ah, jag gillar att umgås med mina hemvändare. Tre stycken har de varit i jul, och jag har hunnit träffa (läs: de har hunnit träffa mig) allesammans ganska mycket till och med. Nöjd.

Nu tänker jag arbeta fram en plan för hur jag ska lyckas låta bli att bli redlös på nyårsafton och slippa sluta kvällen som ett miserabelt och extremt fult kolli i glitterfodral. Jag har ångest. Jag och alkohol har inte en avslappnad relation längre. Om 40 år sitter jag på en parkbänk och dödar för en trefemma klockan tio på förmiddagen. Fan, fortsätter man i den här sabla takten känns det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0