Vad jag gjort sen sist

  • Tro det eller ej! Jag kom iväg på drinkar på Morris i måndags, trots incidenten med affischen... Överreaktion ja, så är det väl när man är lite nere i skorna. På Morris drinkades det på riktigt bra! Eftersom Mange vägrade plocka bort glas från vårt bord räknade jag till 22 till slut. Det var en riktigt bra kväll för att vara måndag helt enkelt! Mittemot oss satt min kusin som är rättså knasig, hon bröt kontakten med mig när jag var tolv för att hon inte fick någon födelsedagspresent på sin sextonårsdag, kort och gott = en mer långsint person får man leta efter. Iallafall, så satt hon där med sin vän, och plötsligt tycker hon väl att det är en bra idé att berätta för henne vem jag är och antagligen också vilken HEMSK människa jag är. Så hon börjar viska sådär odiskret som bara korkade brudar gör (själv sköter jag mitt skitsnack så diskret att ni anar inte...) och det är klart att kompisen kollar på mig så fort min kusin berättat var jag sitter. Åh. Det blev så pinsamt för henne när hon insåg att jag satt och kollade, och i princip hörde henne när hon nervöst viskade "TITTA INTE NUUU". Åh. stackarn. Så hon skrattar nervöst och så hade jag vunnit det kalla kriget.
  • Igår jobbade jag, och om det kan jag inte säga mer än att det resultaterade i febrilt jobbsök idag. Jag har samlat ihop alla papper att bifoga ett CV, samt letat upp ett gäng adresser att skicka dem till. Nu återstår väl egentligen bara att skriva det där satans CVt. Väntar på att Ullis ska skicka en mall.
  • Igår kom mitt smink, och trots ångesten över hålet i plånboken måste jag säga att det var värt det. Touche eclat är PRECIS en sådan räddare i nöden som alla säger. Den bästa sminkprodukten jag provat. Idag kom min SATC-box! Hurra! Jag utlovar ett marathon för de som känner sig manade...
  • Det blev en fika med Ullis nu ikväll, mycket jobbsnack. d.v.s hon berättar hur kul allt är på hennes jobb och jag sitter och säger: "Åhhhh" "Jag vill också" "Men! Så är det aldrig på mitt jobb" "Jag hatar mitt jobb" o.s.v. Jag ska signa upp mig på studentconsulting, så kanske det blir en plats ledig på Ullis lager så småningom. Hon berättade att ett mongo som lyfter 128 lådor/ dag (standard är 800...) ligger risigt till.
  • Imorgon hoppas jag på grymt väder för då ska jag och Josse ta vårt pick och pack och dra till stranden för första gången i år! Sedan blir det sleepover hemma hos Josse, när jag jobbat 4 timmar i helvetet vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0