Försenade bilder och mer döda djur!


Min högertutte ramlar INTE ut på första bilden. Nej, för tänk om det vore så väl att man hade tuttar som var tillräckligt stora för att trilla ur tygstycken bara sådär... Hur som helst, jag har bara en ganska så osmickrande solbränna.

Åh! här kom visst ett par bilder från en solig nationaldag i Danmark. Alltså: Svensk nationaldag i Danmark. Helt fel. Jag trodde vi studenter skulle vara ensamma om en sådan knasig idé, att allt normalt folk skulle sitta hemma och sjunga nationalsången, hissa flaggan och äta sill, nypotatis och köttbullar. ICKE. Både terminalen till färjorna och sundsbussarna var totalt överfyllda av nationaldagslediga svettiga svennar. Fia hamnade i bråk med en bitter man som hade bråttom till det laglösa landet söder om oss, men till slut kom vi på en färja. Och dagen blev bra bra bra.

Idag har jag hämtat mitt slutbetyg och det var en riktigt angenäm upplevelse. TILL ALLA ER SOM TROR ATT JAG ÄR PUCKAD: 18,0 i snitt! Där satt den! Det var ju mitt mål och jag klarade det med nöd och näppe.

En mindre angenäm upplevelse var en fågelunge som trillat ner från sitt bo och satt ensam mitt på järnvägsgatan. Ja, vad gör man? Jag pratade med den en stund och den bara satt där, helt orörlig. Den är med 100% säkerhet död nu. Och när vi ändå är inne på döda djur (som förövrigt är ett oroväckande frekvent återkommande ämne i den här bloggen): Minns ni igelkotten jag hittade på en stig på promenad med Tuss och Boppa? Jag var säker på att någon full idiot trampat död på den, för den var så... platt. Men idag läste jag i tidningen om igelkottsdöden, en följd av torkan! Det fick mig att slappna av ända tills jag tänkte på hur länge igelkotten varit törstig innan hans små organ slutligen skrumpnat ihop och gett upp. Då är det trots allt snabbare och mer smärtfritt att dö av en full idiots känga i skallen...

Jag har gjort mer än bondat med fågelungar idag. Typ bankruttat mig själv. Jag var tvungen att köpa något att ha över studentklänningen (som för övrigt är på vift i JÄMTLAND för tillfället, utan försäkran om att hinna hem...) på fredag eftersom det ska vara 15+ och regn... Det blev en kort, kortärmad rättså fjantig kavaj som kommer ta död på allt hopp om min känsla för stil. Äsch, vad gör man. För att väga upp köpte jag en rättså schysst jeansväst iallafall. Och så stod jag och drog väldigt länge i ett fint gammalt linne inne på Röda Korset. Det fanns ingen prislapp på det och jag orkade inte fråga. Nu ångrar jag det. Får nog återvända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0