Månansikte

Så har allergisäsongen dragit igång. VAD KUL DET KÄNNS.
Det finns dock en lösning säger farbror doktorn. Kortisontabletter. Men han har också sagt att jag bara får ta dem när det är riktigt jävligt. Det är det inte nu, men om en timme ska jag iväg och jobba på potentiellt trädgårdspartaj, då om någonsin lär det bli riktigt jävligt. Alltså sitter jag här med tabletterna och informationssedeln.

En av biverkningarna är månansikte läser jag. Det låter helt klart inte bra, men så tänker jag att hellre ett ansikte som ser ut som en måne än en näsa som snorar och nyser, utslag och ögon som är illröda och vill ploppa ut. Faktiskt.

Nu tar jag tabletterna, vi ses på andra sidan eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0