Midsommarafton

Det blev klänning nummer 2, och det märktes rätt snabbt att jag kapat den typ en decimeter för mycket. Men vad fan. Det är bara midsommar en gång om året, visst kan jag bjuda på lite rumpa. Hm.

Det var en bra midsommarafton. Vi fick riktigt proffsiga frozen strawberry daiquiris av Ullis och sedan kokade vi hop en jävla massa käk. En bra middag. Som följdes av min katastrof tårta. Jag var så stolt. DEN TOG FÖR FAN TVÅ DAGAR ATT BAKA. OCH EN DAG I FRYSEN. En jävla massa processer innan den var färdig för förtäring, inte konstigt att förväntningarna var skyhöga. Men tji fick vi, det smakade som vatten i fryst form. Is. Just det. Det fanns visst ett ord för det också...

Vi fortsatte kvällen med Singstar, Paulina var så pretty i soffan med sin Nick. Jag älskar kärlek. Fia var inne på samma spår senare under kvällen. Jag vann singstar två gånger! Det är rekord. Malin slog jag förstås inte, men jag slog Maggie som slog Malin, alltså var jag sjukt nöjd när vi fortsatte ut.

Vi blåvägrade att betala inträde på bahnhof, och på något vänster funkade det? Helt plötsligt sträcker den lille fjanten till värd fram sina gröna små fribiljetter till tjejen i kassan. Han var väl trött på vårt gnäll eller något. Jag betalar inte för bahnhof. Jag gör det INTE.

Dans hela natten och barhäng a la Anna och Ullis. Shit vi var snyggast på stället och vi visste om det. HAHA. Vid tre snåret ramlade vi hemmåt och snackade skit och krängde rostbröd i en timme innan vi däckade i Ullis säng. SOVA. Det fick dock ett abrupt slut när klockan ringde halv tio. JOBB. Men något kändes fel på jobbet, stan var liksom helt tomt så jag förstod inte varför jag skulle jobba om ingen annan skulle. Så efter en timme ringde jag min chef som sa: "Nämen lilla Anna. Är du på jobbet?! Klart du inte ska jobba på midsommardagen. Gå hem med dig!" Så jag gjorde det. Och nu sitter jag här, bakfull och glad och med en hel ledig lördag framför mig. Lediga lördagar är lyx, alla borde uppskatta dem som jag.

Ikväll ska vi till Morris och dricka sjukt snygga drinkar. Mmm. Kanske en runda Urban Jungle hos Benson först? Vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0