Melodifestivalresearch del 2

Vi fortsätter där vi slutade med...

Linda Bengtzing. Hur svårt kan det va, ja? Hur svårt kan det va att fatta KILT och SKOTSKRUTIGT var DÅ och inte NU. Hur tänker flickan? Jag tror det är nån grej hon kör med, något år var hon pirat, och nu är hon skotte. Låten - tråkig. Och hon är lika enerverande som vanligt. Jag gillar hennes nya frisyr, jag är ledsen, men nått mer positivt kommer jag inte på. Jag ser bara killen med kilten dansa runder, när jag försöker.

Christer Sjögren. Ah, det är nu det börjar bli lite intressant. Jag älskar skrällar. Ironi finns det inte ett uns av hos Christer själv. Nej, I love Europe och fjäderflickorna är för Christer ett sant vinnande koncept. Ironin hittar vi hos supportarna. Ingen tycker väl att det här är bra? 90% av alla röstande måste väl ändå har röstat för att det rätt och slätt är en skrattfest. Det är en klyscha. En klädsamt lycklig gubbe sjunger om en fantastisk gemenskap, en stor familj medans bikiniflickor viftar med fjädrar i huvudet på honom. Det roligaste - Christers knytnäve som växer sig starkare och starkare låten igenom, för att i sista "I love Europe" - raden knytas så hårt att blodkärlen i den måste sprängas, samtidigt som han tar i till bristningsgränsen med rösten : IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII love Europe. Jag ska vara ärlig. Går jag in på SVTs hemsida och har alla bidragen framför mig, så är det det här jag allra helst vill se, och det måste ju betyda något?

Amy Diamond. Amy Diamond är en såndär som får mig att vilja kräkas lite. För att hon är en BARNSTJÄRNA. Och barnstjärnor är äckligt. Hon är 16 nu, men fortfarande klär hennes stylister upp henne i kläder från Kappahls barnavdelning. Är det inte dags för Amy att ta nästa steg, bli lite scandalous, lite mer Britney helt enkelt? Tänk er löpsedlarna "Amy till rehab". Jag gillar det, det blir så mycket mer intressant. Hur som helst tycker jag att Amys låt är bland de bästa, även om hon är rätt jobbig att höra på i 3 minuter. En skiva med henne är nog min värsta mardröm.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0