En dag i fluffkjolen

Allergisäsongen är igång och jag måste äta min satans medicin. Så jag blir trött. Men jag håller ut till fem ungefär. Sedan är det oundvikligt att somna om jag så står upp. Så nu är jag många timmar plus i sovstapeln och följaktligen rättså hyperaktiv. Jag borde utnyttja den energin till något vettigt.

Idag såg jag en anka (Ja, det är mycket ankor these days), med tuggummi i munnen, den kunde inte gapa! Usch, jag fick hur mycket ångest som helst, och funderade på att ringa någon veterinär eller något. Varför gjorde jag inte det? Det vore dagens goda gärning. Jag ska iallafall aldrig någonsin igen slänga ett tuggummi i naturen.

Vi spelade brännboll på fritidskunskapen och jag var lagets miffo. Det blir alltid så. Jag är så dålig att ingen kan göra annat än att skratta. Jag stutsade runder åt alla håll där inte bollen var, i min fluffigaste kjol och såg allmänt bortkommen ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0