BLÅJEANS

Det är en trött dag idag. Tuff helg faktiskt, full rulle.

Bland annat hann jag med en sväng inom Väla igår med Sofie och Jonna. Bestämde mig för att hitta jeans. Använder det sällan, men i tio minus funkar bara inte strumpbyxor. Så jag tänkte som jag alltid gör när jag ska köpa jeans, att jag ska ge mig på någon annorlunda modell. Typ vida, baggy, hög midja eller kanske lite bootcut. Men sanning att säga: Stuprörsjeansen är de enda jenasen som sen hot ut på galjen. Alltså var det bara en sån modell jag kände för att prova. Crappy bild, men dem är megasnygga. Älskar tvätten och slitningarna.

Funderar också på hur ormiligt det känns att köpa dyra jeans nuförtiden. Förr när man köpte jeans la man undan 1500 spänn och visste att det var det dem kostade. För det första fanns ju inte lågpris-jeans-märken som cheap monday och monki. Dessutom la inte h&m och andra kedjor särskilt mycket krut på sina jeansmodeller. Det var liksom inget att ha. För det andra var jeansmärket utan tvekan det första man spanade in när man såg en rumpa... Fånigt. Men för min del har märkeshysterin helt lag sig nu. Det enda skälet jag kan komma på att köpa ett par dyra jeans är för den bättre kvalitetens skull. Och i svaga ögonblick kan jag bli sugen på ett par riktigt schyssta Levis, dem känns klassiska. Men som sagt, jag använder jeans så lite att de knappast riskerar att slitas ut, och av samma skäl känns det dumt att lägga 1500 spänn. Nej, H&M för trehundranittioåtta spänn är super tycker jag.



Ikväll tänker jag bannemig inte missa Färjan.
Fanet Kerstins reaktion när hon får träffa idolen Lill Lindfors är obetalbar: "Gamla kärringen!" Eller.. Det kanske är Lill Lindfors reaktion som är obetalbar, jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0