Yesterday news

Nu kör jag min kvällsvecka på jobbet. Det är skit, förutom att jag hinner läsa varenda tidning vi har. Jag har märkt att just det faktumet har en positiv effekt på min ekonomi. Jag slösade galet mycket pengar på tidningar förr, nu köper jag det aldrig.

Igår läste jag bland annat om det här:

1. En liten pojke hittade en död mus i ett juicepaket, och jag påminner mig själv att aldrig aldrig aldrig sätta min fot på Lidl. Någonsin. Än så länge har det funkat, men man vet ju aldrig vad finanskrisen kan ställa till med.

2. I en söndagsbilaga fanns det ett reportage om en familj som förlorat alla sina fyra barn i en billolycka. Det var så fruktansvärt sorgligt att jag började gråta. Sen kom en kund. Fan.

3. Filip&Fredrik-Filip hade bara 0,9 första gången han gjorde högskoleprovet! Och här gick jag och trodde att han var übersmart? Det är han väl?!

4. Antalet sexdömda i Båstad kommun. Eller, nej. Det här läste jag aldrig. Jag bara förfasade mig över att Expressen publicerade en sån lista för finkärringarna i Båstad att hetsa upp sig över. Och herregud vad rätt jag fick. Senare på kvällen kom en av finkärringarna in och kommenterade saken. Och så föreslog hon kemisk kastrering. Herregud, kärringen hade tänkt på saken hela dan, och så trodde hon att hon skulle få diskutera sin eminenta lösning med mig. Men tji fick hon, jag återvände till min tidning.


Kommentarer
Postat av: jillian

jag är megaavis på dig just för det där med gratis tidningsläsandet!

2008-11-04 @ 13:25:20
URL: http://nimble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0