Back to Elm street...?

Jag lånade en så himla intressant bok i veckan. 1001 filmer du måste se innan du dör. Jag är helt fast. Den är tjockare än bibeln, men oj vad jag ska sträckläsa den. Jag har dock fastnat vid en specifik film. Nightmare on Elm street. Det går kalla kårar längs min ryggrad bara när jag skriver orden. Ni anar inte hur den här filmen, samt Nightmare on Elm Street - Freddys revenge, har skrämt skiten ur mig. När jag var tio. Jag har aldrig varit så rädd, sömnproblem i kanske tre månader efteråt... För ett par år sedan slötittade pappa på filmen när jag kom hem en kväll. Jag slog mig ner, och mindes roat mitt livrädda 10-åriga jag. Hihohaha. Jättekul. Tre minuter pallar jag, sedan kan jag inte sitta still i fåtöljen. Går och lägger mig, helt sanslöst rädd, och sover inte normalt på en vecka. AV TRE MINUTER! Men nu har jag beslutat mig för att jag vill göra ett nytt försök. Jag ska klara det! Så, jag har letat på hela internet efter filmjävlen, och det går åt helvete. Det enda alternativet jag har är en samlarbox, men alla 7(!) filmer på Tradera för 265 spänn + frakt.

Det är helt enkelt en fråga om hur gärna jag vill förstöra nattsömnen för ett bra tag framöver.


Kommentarer
Postat av: jillian

åhhh, den boken stod jag och tittade på hur länge som helst när den var i umekillarnas vardagsrum men rörde aldrig den. knäppt att du nämner den nu

2008-10-13 @ 13:17:20
URL: http://nimble.blogg.se/
Postat av: Josse

Jag hjälper dig gärna över den tröskeln. Inget är värre än när jag såg en tecknad polsk film.. Eh. Ja. Men misströsta ej, YOU CAN DO IT !

2008-10-13 @ 14:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0