Hos Tott och Fifi

Jag träffade Tott igår! Han slog mig med häpnad! För det första hade han växt säkert en decimeter. Och för det andra innehöll vår koversation fler ord än alla vi utbytt sammanlagt någonsin.

Jag och Josse kom in i huset med pizzakartonger och hyrfilm i högsta hugg. Tott möter upp i snickarbyxor.
Tott: HEEEJ! VAD SKA NI GÖRA? VAD ÄR DET DÄR??? (Tott tar filmen ur min hand)
Jag: Hej Tott! Det är en skräckfilm.. Du ska nog inte titta på den.
Tott vänder och vrider på filmen: Är den på engelska???!
Jag: Njaä.. Jag tror den är på tyska. (jag drar lite försiktigt i filmen för att Tott ska släppa)
Tott: Bra film!
Jag: Nej. Jag tror kanske att du ska titta på Wall-E istället, Tott du gillar ju Wall-E!
Tott: Wall-E!!!!!
Nu har Josse vaknat till och av någon anledning vräker hon ur sig FAAAAN mitt framför näsan på Tott. Och till min enorma lättnad säger Tott: MAN FÅR INTE SVÄRA FIFI!!!!!!! Äntligen kan jag släppa mitt dåliga samvete för att jag lärde Tott att säga fan i somras. Puh.

Sen kollade vi in Totts imponerande vattenballongsamling. Han har visst talang för det där, att fylla vatten i vattenballonger.

Bild av Tott själv, men jag stal den från Josse utan att fråga. Flåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0