Nöjd

Katastofalt dåligt med uppdateringen här. Kanske för att min vecka har varit ungefär den tristaste någonsin. Men jag är inte bitter! Nej nej! Nu har jag ledig helg, och började den med att ta nya tag! Malmö! Fina malmö. Tågresorna dit börjar bli alltför täta för att min plånbok ska palla... Hursomhelst var hela Malmö invaderat av Rädda Barnen-insamlare. Och nu snackar vi inte vanlinga insamlare. De som står och huttrar tyst med sina bössor i princip gömda under jackan, så att man inte kommer åt dem även om man nu ville skänka en slant. Nej nej, de här insamlarna skulle jag närmast vilja beskriva som aggressiva. De kastade sig fram och uppmanade mig att skänka en krona eller två. Och det gjorde jag. Varenda gång det hände gjorde jag det! Man kan ju inte säga nej?! "Nej, jag behöver mina två kronor till.... till...." Det var bara det att jag hade sjukt mycket skrammel i fickorna idag. Så till slut handlade det inte om några två kronor, utan snarare typ 50 spänn. Åh, jag måste akta mig för böss-folket i framtiden.

Vidare! Jag har äntligen hittat en jacka! Att kalla den vinterjacka vore lite väl hurtigt, så jag låter bli, och erkänner att jag köpte en höstkappa. En vinterjacka får jag således vara utan nu. Punkt. Vi tänker inte mer på det. Vi förtränger att jag kommer att få frysa ihjäl i vinter. Först har jag härliga oktober och kanske någon vecka in i november att vara skitsnygg i min höstkappa.

Och så sitter jag och klämmer i sönder mina fötter i ett par 39or som jag haffade på Wedins också (de där som ser ut lite som Minimarkets kilklackar, fast fulare)... Något har hänt. Jag har gjort uppror mot mina groteska fötter. Helt enkelt bestämt mig för att jag är en 39a. 5 skor har jag köpt inför höst/vinter, alla i 39. Det är egentligen inte medvetet, men det står helt klart att jag i mitt undermedvetna gjort något slags uppror. Det ska gå. Högerskon är alldeles lagom, för den har folk töjt ut i butiken. Det är bara vänsterfoten som saknar blodtillförsel och sakta domnar bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0