Paris #3

Måndag är visst nya söndag? Sara och jag åkte till montmartre idag. Hon för att köpa tyg, och jag för att leta rätt på en svensk godisbutik som jag googlat fram. Tyg fick vi tag på, men i övrigt var Montmartre rätt öde, bortsett från vid Sacre-Coeur förstås. Nästan allt var stängt. Tydligen är det semestertider här nu, och parisarna har flytt stan. Så annat än vid de typiska turistställena är Paris mycket lugnare än vad jag upplevt förr. Skönt. Så, vi fick iallafall handlat lite presenter till nära och kära och sen återvände vi hem för att packa in dem fint. Vi pysslade hur länge som helst med papper, snören, saxar och pennor (med tanke på det blev resultatet föga imponerande). Efter det köpte vi körsbär och satt oss i parken som ligger precis vid lägenheten. Den är så otroligt fin! Ska ta med kameran nästa gång vi går dit. När man är där kan man inte riktigt förstå att man sitter mitt i Paris. Vi åt körsbärs tills vi fick ont i magen och sen somnade vi på filten. Så himla härligt.. Nu sitter alla med varsin dator och pysslar med sitt. Jag googlar Paris highlights, skriver ner allt på en lista som börjar bli himla lång  och lyssnar på Alex Schulmans sommarprat. Gwen översätter en bok från svenska till franska. Jag har inte riktigt förstått varför. Och Sara jobbar på något viktigt visst. Snart inser vi nog att vi är tvugna att laga någonslags middag iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0