lussebullecraving

Jag skulle baka lussebullar idag. Efter hett tips om att vanlig hederlig jäst finns i de ekologiska mataffärerna, så styrde jag stegen dit. Jag sökte igenom hela sortimentet innan jag tog mod till mig och frågade personalen efter "något som får brödet att växa". Det lät nog lagom dumt, jag är inte helt säker på att de förstod. Någon jäst plockade de iallafall inte fram. Nåja. Jag tänkte att det kanske kanske kanske går att byta ut jästen mot bakpulver. En riktig skitplan, men vad gör man inte. Då kom nästa problem - saffran. ÅHHHH! Och nej, de har den inte i kassan som i Sverige, de bara... Har den inte? Jag kollade i tre mattaffärer. TRE. Ingen saffran. Och jag som vaknade så energirik i morse bara deppade ihop totalt över min kraschade lussebulleplan, herrejisses vad seg jag varit idag. Köpte kakor till Ingrid som kompensation för att det inte blev några bullar som jag ju lovat. Hon värmde dem "en liten stund" i mikron. Jag kom in genom dörren i precis sista stund innan det hela hann utvecklas till en liten eldsvåda tror jag bestämt. Nu luktar det bränd äckel-cookie i hela lägenheten istället för lussebulle. Det blir ju inte sämre. Jag har inte skrattat på hela dagen, förutom när Ingrid trots att det rök om fatet och kakorna var kolsvarta envisades med att smaka. Den minen var rätt obetalbar ändå. MOHAHA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0