MADONNA BABY!




11 augusti, Köpenhamn. Fick reda ikväll på att jag fått en biljett. MADONNA! Största tänkbara liveupplevelsen. Artisternas artist. Det kan inte bli annat än bra.

Jag har fina Madonnaminnen, många av dem ihop med Malin. Klockrent att det är just vi som ska se henne!

Får jag önska så får vi höra:

1. Like a prayer. Jag minns när Malin spelade Madhouses cover för mig när vi var mindre. Det var det bästa jag någonsin hört. Då. Jag youtubade den nyss och HAHA. Tacka vet jag orginalet.
2. La Isla Bonita. Det var en tjej som sjöng den här låten i Sikta mot stjärnorna. Malin hade Sikta mot stjärnorna-skivan, och den låten och David Bowies Little china girl utgjorde centrum för någon sjuk docklek som vi lekte i timtal. Den lilla stereon på repeat i Malins rum. Tydligt minne hos oss båda tror jag mig veta...
3. American Pie. Jag älskar Madonnas version av den här låten, texten blir på något konstigt vis mer äkta när hon sjunger den. Och så är det väl aldrig annars med covers?
4. Music. Vi dansade i guldlinnen jeans och cowboyhat till den här låten. Jag tänker på Aktiv Ungdom-året när vi höll till i balettsalen, med allt vad det innebar. 1000 minnen, visst är det konstigt? Bara av tre minuter Madonnabeats?

Kommentarer
Postat av: malin

Whey! Det kommer bli så coolt. Helt klart värt det att köa på internetet! :D Synd bara att det är lååångt dit :/

2009-02-17 @ 22:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0