Onda onsdag

En bra anledning till att inte sommarjobba i Båstad är alla överklasskärringar som vallfärdar ner från huvudstaden. Några syns till redan nu, i januari. Idag blev jag totalt dumförklarad av just en sån kärring i huckle. Vem är det är som är efterbliven här, tänkte jag. HUCKLE?! När kändes det okej sist? 1907?! Sen blev jag dumförklarad en gång till. Av en tjock kille som köpte cigg. Marlboro light skulle han ha eftersom han ville dra ner på sockret. När jag inte kommenterade hans oj så vitsiga vitsande, så sa han: "Du fattar inte..." JO DET GÖR JAG MEN DET VAR JU INTE KUL JÄVLA PUCKO. Åhhhh. Jag avskyr detta. Mitt jobb kräver typ 30 i IQ och det fattar ju folk, så därför tar de för givet att jag är lite tappad.

Så. När jag klubbat ihjäl ytterligare några procent av mina kvarvarande hjärnceller fick jag gå hem. Stack in till stan på jakt efter min one and only concealer, Light catch från Biotherm. Ett skitbra tips, som ni i och för sig inte har någon nytta av längre.. Vi har hängt ihop i kanske fyra år. Men så idag får jag beskedet att Biotherms smink ska sluta säljas. ÖVERALLT. MEH! Har haft YSL:s touche eclat ett par rundor också, men i butik kostar den ju för fan 400 spänn! Så jag fick nöja mig med något billigt skit från Max Factor.

Och ikväll blir det till att käka torkade aprikoser (Ny craving, what up med den liksom??!?! Torkad frukt är väl en typisk kärringgrej?!) framför Top Model. Transan åkte ut igår. Helvete. Nu är det knappt kul längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0