Tankeläsarna anfaller..

Jag har en favoritkund på Statoil. Han är en mycket intelligent man. Vi brukar byta några ord varje gång han handlar något, och varje gång lär jag mig något nytt. Idag var dock creepy. Radion spelade en skön gammal rockrökare, och i samma sekund som jag tänkte: "Den här låten har man ju hört en massa gånger, men jag har ingen aning om vem som har gjort den", så tågar mannen fram till kassan och säger: "Den här är en riktigt skön gammal låt! Midnight Oil heter de som gjorde den." Fan. Och nu har jag fått för mig att han är någon slags jävla mindreader. Och därför kommer jag aldrig kunna förhålla mig normalt till honom igen. Så funkar jag. Nästa gång han handlar av mig kommer jag tvångsmässigt tänka en massa sjuka saker för att se om han reagerar. Jag hatar detta. Jag har varit rädd för tankeläsare i hela mitt liv, och så fort jag misstänker att någon är det (det är oftare än vad ni tror...) så vill jag bara fly fly fly från den personen.


Jag slänger in videon, mest för att ni inte vill missa sångarens dansmoves vid 2:55. Där har vi något att ta efter nästa gång vi vill äga dansgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0