Bad bad friend

Det blev grogg + Thorleifs istället, det känns på något vis ännu värre... Och så ska man inte dricka sprit framför tv:n över huvud taget kan jag tycka, igår höll det på att få ödesdigra effekter. Efter melodifestivalen, Legally blonde och för lite groggar höll vi på att somna i soffan hos Fias vänner. Jag var beredd på att kasta in handduken ett tag, kände mig tråkig och oparty. Vet inte vad som hände med outfiteriet igår... svarta tights, svart linne och svarta kängor. Åh så party. Jag har inte känns mig så trist på år... Men vi ignorerade trötthet och fula kläder och gjorde iallafall en helomvändning och gav oss ut på stan. Torstens var heldött, men inte vi. Vi var party som fan. Önskade av någon anledning Dannylåtar av Fias dj-brorsa och dansade helnöjt, nästan ensamma på stället. Klunkade vin och sådär. Gick till Tres. Fia tappar sin väska? Springer tillbaka i panik. Pratar med Torstensvakten. Han ser på oss med sorgsna ögon och berättar att han har hittat väskan men att den är länsad på värdesaker. Vi panikar, så klart, tills vi får väskan och Fia öppnar sitt innerfack och hittar både mobil och kort. Vaktjävel! INNERFACK, pucko. Han skrämde livet ur oss ju! Skitsamma. Vi firade med shots och supergoda caprinhas på Tres. Dansade som maniacs nere i källaren en stund. Tröttnade, Tresfolket är ändå... Tresfolket. Heh. Gick till Morris. Sjukt äcklig lång kö. Och det är nu det märks att spriten har stulit allt mitt omdöme. Jag lämnar stackars Fia vind för våg och smiter före hos Gustav? Som tur var kom hon efter typ direkt, för Gustav var rar och släppte in henne också. Alltså, i nyktert tillstånd förstår jag verkligen inte varför jag gör sånt. Äh. Jag fortsatte vara dålig, dissade vänner för kille. Man får inte göra så! Aldrig! Undrar när jag ska lära mig? Men Fia är super, när jag vaknade ur koman tog hon mig hem på sin röda cykel och gav mig ostmackor. Nu har jag lovat mig själv att sluta gå ut i Ängelholm. Det håller nog tills nästa lördag kan jag tänka mig. NEJ JAG VILL INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0