Det går bra nu

HOME ALONE i en vecka förresten. Imorse försvann mina föräldrar till New York med en sjukt lång addresslista signerad Moi. Stackars mamma fick ryggskott igårmorse och gjorde klart att hon inte under några villkor skulle fixa 8 timmar på ett flygplan. Så pappa ringde och försökte boka om biljetten i mitt namn, ni kan förstå att jag gick på nålar här hemma. Jag var ju för fan halvägs! Plockade fram resväskan och började spåna på vad som skulle med och hur jag skulle förklara på jobbet att jag inte skulle vara... tillgänglig i veckan. Men det blev inget med det, morsan satte in alla resurser i världen för att bli frisk. Hon elchockade sig. Hon akupunkterade sig. Hon masserade sig. Hon drogade sig. Det hjälpte visst. För jag sitter här. Och hon på NYC-flyget. 

Well well. Ensam hemma. Jag kom just på att pappa glömde visa hur man startar diskmaskinen. Fan. Det är vid sånna här tillfällen jag känner mig så jävla vuxen och självständig... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0