Mission failed...

Jag hade ett litet mission idag. Jag är ju inte så busy, som ni kanske märker. Men idag! Idag skulle jag köpa underkläder var det tänkt. Jag spontanshoppar aldrig underkläder, för jag hatar det. Alltså måste jag bestämma ATT IDAG SKA JAG KÖPA UNDERKLÄDER för att över huvud taget få det gjort. Och det bestämde jag alltså idag. Och det var lika hopplöst som vanligt, för såhär är det: Man kan dela in underkläder i fyra tjusiga kategorier.

Nummer ett. De trista underkläderna. Här snackar vi vita och svarta bomullstrosor. Och hur inspirerande är det att shoppa sånt? 
Nummer två. De gulliga underkläderna. Rosetter och ryschpysch och glitter och volanger och hjärtan och blommor och berlocker och gud vet allt. Och jag medger att det för blotta ögat ofta ser ganska tjusigt ut. Men nejnej, det där är ju inte jag någonstans, och det inser jag alltid på väg till kassan.
Nummer tre. De smaklösa underkläderna. Dessa är de värsta. Det finns en "fine line" mellan tacky och snyggt, och den passeras egentligen alltid när det kommer till underkläder i budgetklassen. Vi snackar see-through kombinerat med spets kombinerat med leopardmönstrat kombinerat med string... Ja ni fattar. Inte heller min grej.
Nummer fyra. De dyra underkläderna. Och det är dessa jag känner att jag kanske skulle kunna känna mig hemma i en vacker dag. Ni vet, de som är classy men ändå har det där lilla extra. Men så kollar man prislappen och inser att nej. Det håller inte. Så man återvänder till hyllorna där tacky varvas med sockersött och så står man där. Rådlös. I tio minuter innan man bestämmer sig för att de gamla där hemma nog håller i några veckor till. Kanske.

CRAP! Hur som helst! Jag gick inte lottlös för det. Lindex hade de här armbanden för 40 spänn stycket. Helt okej faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0