Barnprogramsnostalgi!!!

Jag måste stjäla detta!

För jag kom och tänka på Simpor och Grodfötter för ett tag sen, och letade desperat efter youtubeklipp.
MINNS NI?! Det måste ha varit det konstigaste barnprogrammet, men jag älskade det! Tänker på Becci när jag ser klippet, visst gillade du också Simpor och Grodfötter?




Underligt, ja, mycket. Men rädd tror jag aldrig att jag var för Simpor och Grodfötter. DÄREMOT! När vi nu snackar gamla bortglömda barnprogram. DET HÄR VAR JAG HELT OTROLIGT JÄVLA JÄTTERÄDD FÖR:



SKROTNISSE!
Det är ju depressionsvarning på detta! Vad är festligt och undehållande med det här? Skrotnisse var en dos tristess och dysterhet avsedd för de allra minsta, för att försäkra att varje generation fick sin del av kakan. Typ: "Livet är inte bara rosa och fluffigt och lek och stoj små barn!!!" Ja det var iallafall budskapet jag fångade, och jag drömde mardrömmar om att vara instängd i Skrotnisses källare. Idag, som vuxen individ kan jag med god vilja skymta lite härlig svensk cynisk ironi. Men jag får fortfarande samma depressionsvibbar. Och för barn??!! NEJ! Snälla säg att Skrotnisse för alltid göms och glöms långt bak i arkivet...

Kommentarer
Postat av: Becci

Hahahah! ÅH!! jag älskade ju det programmet! Det var så sjukt konstigt men ändå nice :D Fast jag gillade skrotnisse med, även om jag måste hålla med om att den är väldigt deprimerande! Vi måste någon gång försöka se alla simpor och grodfötter!! Vårt projekt. Saknar dig!

2009-11-15 @ 22:11:38
Postat av: kisse

hade helt glömt bort simpor å grodfötter....

2009-11-16 @ 15:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0