14 snart 40

Är det bara jag som är uppe i seriös söka-plugg-ångest? En av mina drömmar slogs så gott som i kras över mailen precis och nu måste jag ge mig ut i cyberspace på riktigt för att få klarhet över mina möjligheter. Tanken på att flytta längre upp i landet än till Götet skrämmer ärligt talat skiten ur mig, men jag börjar så smått inse att man inte kan välja plugg efter studieort. Det får liksom komma i andra hand. 15 April sitter jag på ett decision, JO DET GÖR JAG.

Här händer det inte mycket. Det roligaste som hänt idag t.ex var när Ingrid i total triumf berättade att en av hennes golfkamrater sagt att han tyckte att hon såg ut som fyrtio. Hon menade fjorton, men som sagt, det där med svenska är inte alltid så himla lätt.

Nu får jag tugga snabbt på mina nudlar, ska snart ta metron till Odeon för bio. Igen. Jag gillar bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0