RUETIQUETONNE

Har haft en fin och regning eftermiddag. Clignancourt kändes som ett ont måste, står inte ut med skoskav anymore. Jag tänkte få det hela snabbt överstökat och hitta ett par hyffsade converse på första stället som ligger ett övergångställe ifrån metron. Men när de jag hittade där inte helt föll mig i smaken och när jag märkte att skoköpsfranska - det behärksar jag faktiskt, så var det bara kul att fortsätta. Jag handlade inte förrän på fjärde stället jag gick till, kanske det tionde paret jag provat efter att ha dealat med försäljarna om storlekar, färger och material. Men där på fjärde connectade jag med en försäljerska, "ge ett bra pris till henne" sa hon till sin kollega. Och det fick jag. MAHAHA! Så ett par vita slutade det med.

Fortsatte trots regn till Rue Tiquetonne och Second Handdregglade lite. Så jag följer härmed upp min lilla hmm.. "guide".

På Rue Tiquetonne ligger två av mina absoluta favoriter. Jag var slarvig och missade att kolla gatunummer, men Det är en kort gata, Kiliwatch ligger precis i slutet och Episode bara några nummer längre åt höger. 

1. KILIWATCH.
Det här är om inte världens, så iallafall Paris snyggaste Second Hand. Det är välsorterat, fashion och du vill ha nästan allt. MEN: Det är orilmligt dyrt. Nitjackan på bilden kostade 1375. Euro alltså. Löjligt. Men visst, lite rutiga skjortor, t-shirts, stickade tröjor och boots kan man hitta för mer rimliga priser. I vilket fall så är Kiliwatch en upplevlse bara för att det är så coolt. Och för att det finns snygga fashiongrabbar i varje litet hörn.





2. EPISODE
Episode ligger i en skitful lokal, men om vi skiter i det, så kan man verkligen hitta guldkorn här. Mer än en gång har jag hittat saker här som jag sett på Kiliwatch, och de har varit avsevärt mycket billigare. Typ fjärilstoppen på bilden kostar 56 på Kiliwatch och 22 på Episode... Förälskade mig totalt i de här Doc Martensen också, men jag vet inte.. Jag tog hem mina lilametallic för att jag aldrig använde dem. Men å andra sidan var de här både snyggare och skönare. Finns de kvar nästa helg och jag inte har kunnat sluta tänka på dem så får jag nog slå till...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0