frulleeeeeeee

En annan sak med att "förfranskas". Frukost raderas sakta men säkert ur dagsrutinen... Det är lördag idag, och första gången den här veckan jag äter frukost. Jag vet det är skitilla, jag har alltid varit frukostarnas trognaste försvarare. Men här har vi ett exempel på hur en balanserad frukost ser ut enligt fransmännen:

Då ska vi se. 5 små kex med marmelad. En äppelkompott. En yoghurt och en kopp te.

Asså. Nej. Jag vill har en grov jävla macka på morgonen, med svenskt pålägg, inte marmelad som tycks vara det enda giltiga frukostpålägget här. Jag saknar det så jävla mycket...

Hur som helst, idag gick jag till Monoprix och köpte en riktig frulle. Fransk, absolut. MEN ÄNDOCK - FRUKOST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0