La Sorcière


Jag måste berätta för er om den knasigaste restaurangen någonsin! Vi bestämde oss för middag någonstans på Rue Tiquetonne, där ligger en massa mysiga krypin. Jag var skitsugen på fondue, så vi tog fonduerestaurang.

Okej, det är bara vi där. Det hänger häxhuvuden i taket, Iron Maiden-plancher på väggarna och stället är helt belamrat av eplepsiframkallande ljusslingor. Okej. Och så möts vi av den skruttigaste lilla farbrorn med den största puckelryggen. Han är HELT SÄKERT över 80 om inte 90. Han rör sig i en ungefärlig hastighet av 0,5 km/h. Bra så. Vi får ett bord och en liten chock när vi ser menyn. Priserna lever kvar i 50-talet någonstans... Beställer köttfondue, och långsamt långsamt rullar grejerna in på bordet. Vi får en dammig rödvinsflaska till det, etiketten ser ut att vara tryckt för 100 år sen! Och det knasigaste - det här är den godaste fonduen jag någonsin ätit!

Jag blev så rörd av den gamle mannen som jobbade helt ensam hela kvällen i låååååååångsam långsam takt. Allt, köket, disken och serveringen skötte han själv! Både kök och disk fanns bakom den pyttelilla baren som syns på (den ack så högkvalitativa) bilden, och när han dukade av började han tålmodigt diska grejerna för hand. Kanske rödvinet gjorde sitt, men jag fick tårar i ögonen. Gud. Så fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0