propplösardilemma

Igår när jag kom hem var hela mitt golv täckt med vatten. Så festligt. Speciellt eftersom jag inte har städat här sen jag kom tillbaka och i princip hela min garderob höll till på golvet. JÄTTEFESTLIGT TYCKER JAG. Så jag spenderade hela dagen igår med att torka och torka och återigen torka. Och hela dagen idag med att tvätta och tvätta och återigen tvätta. Det var jättekul alltsammans.

Nåja. Det berodde visst på stopp i rören, fick jag veta idag. Min granne (ja, THE granne) knackade på dörren och frågde om jag också hade problem med vattnet. Jaa... svarade jag tveksamt, och ännu mer tveksamt släppte jag in honom. Tja, det låter ju kanske inte så smart med tabke på vad jag berättat om honom här. Men nu blev det så. Och han hällde EN HEL FLASKA propplösare i min vask och muttrade att "du måste sluta tvätta håret i vasken, det fastnar i rören". Asså. Att tvätta i håret i den vasken är ett skämt, jag får inte ens plats med halva mitt huvud. Och då har jag ett ovanligt litet huvud. Nåja.

En timme senare kommer han tillbaka, med en NY flaska propplösare. Jag undrar om det verkligen är nödvändigt att hälla i ännu mer? JAAA säger han, och så får han komma in igen. Den här gången har han med sig verktyg och spannar också, så han skruvar loss hela röret och letar efter mina förrädiska hårstrå i det. Det fanns ju inga där, och det blev han mycket förvånad över. Så han tog sin spann och sina verkyg och gick. Och lämnade mig kvar i vääääääldigt starka ångor. Det luktar precis som hårfärg, och jag älskar den doften. Om jag sluter ögonen sitter jag hos min frisör, blir snygg i håret och dricker espresso. Så jag öppnar inga fönster. Nejdå. Jag njuter av propplösardoften. I ungefär en halvtimme, sen började jag må vidrigt illa, och nu har jag suttit och flämtat i mitt fönster i ytterligare en halvtimme. HELT FÖRGIFTAD?! Och slutligen - nu fryser jag ihjäl, för Paris är inte mer än 8 grader varmt och mitt fönster måste vara öppet om jag ska kunna andas.

Jävla propplösare. Som luktar så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0