Jag ljuger... Inte så jävla bra.

Jag tjuvåkte tåg till Ängelholm idag. Traumatiskt rakt igenom. Jag var sen, eftersom jag i sista stund bestämde mig för att ta ett tidigare tåg, så fick rusa hemifrån tiill stationen med tyngsta väskan. Satt mig i tysta avdelningen och var väl inte sådär jättetyst när jag packar upp hela min väska i desperat jakt på min iPhoneladdare. Paniken när jag inser att jag måste åkt ifrån den. Hjärtklappningen, kallsvetten, flimret för ögonen och händerna som darrar som på en alkis som letar efter en sjuttis han vet att han gömt längst in i garderoben. Och så lättnaden när jag hittar den lille jäveln. Djup suck, tusen kilo sten från hjärtat och glädjetårarna inte så där jättelångt borta. PATETISKT! Min relation till min iPhone har utvecklats från ett psykiskt till ett rent fysiskt beroende. Känns sunt! Så tillbaka till första meningen i det här inlägget. Tjuvåkte. Ja minsann. Jag är ganska laglydig och framför allt feg. Vågar ine bryta regler mest för att det är pinsamt att bli påkommen. Men idag åkte jag tåg på Biancas studentkort, och det skulle inte varit några problem en vanlig dag, när bara tågvärden kollar kortet. Idag var tydligen ingen vanlig dag. Efter typ 7 år som hyffsat återkommande resenär på skånetrafikens tåg, hamnar jag för första gången i en riktig kontroll! Så sällan inträffar de alltså! Och där sitter jag med mitt fejkkort. PANIKEN när jag ser g4s-kontrollanterna närma sig med stormsteg. Jag ser att de synar alla färdbevis i sömmarna och att det inte finns en chans i världen för mig att komma undan. Alltså.. Ni skulle sett mitt skådespel när kontrollanten påpekade att siffrorna på korten inte stämde. SÅ FRUKTANSVÄRT DÅLIGT. "eehhhehhheee assåå Vaaaa? Vad är det som inte stämmer? Ammeeehhh hur...? Asså jahaaaa, ja jag vet inte vad jag gjort? Jag måste eeehhh... Blandat.. Ihop?? Med... Nån annans? Eller??" Fruktansvärt pinsamt. Killen var ju inte pucko herregud, vad trodde jag? Bäst av allt kanske hade varit att erkänna, men av någon jävligt underlig anledning så funkade min taktik också. Kontrollanten LOG, sa att han hade en bra dag och att han skulle låta det passera men att jag fick fixa det till nästa gång. Fan vilken gullig kille, jag ville typ bjuda honom på dejt men det kanske vore att ta i. Men allvar, hade jag varit han hade jag blivit förbannad om någon så uppenbart ljög för mig. Han måste helt enkelt tyckt jävligt synd om mig, så totalt okvalificerad lögnare så att det är SYND OM MIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0