Göteboooorrrrrgggg.

Hemma efter helgens miljöombyte, vilken grym helg det varit! 

I fredags tog vi en AW-öl i Vastastan och sedan lagade Patrik och company en creddig middag till oss. Var totalt slut så två glas vin funkade bra som sömnmedel för mig.

Bättre energi i lördags! Vi strosade runt på stan i det fantastiska vädret, vilken lycka.. Topshop var ett obligatoriskt stopp för mig som Malmöbo, och det fick jag ångra... Plockade på mig en massa att prova, bland annat ett par sjukt heta mockashorts.. Provar dem. Och fastnar i dem. Dragkedjan var trasig så den gick att få upp, men var totalt omöjlig att få ner igen... Efter tio minuters svettig kamp fick personalen komma och klippa mig ur shortsen. Jag är med om den där provrumspaniken ganska ofta, brukar handla om att man testat saker som är för små. Man TVINGAR sig i dem, typ för att bevisa att JAG KAN VISST DET HA 34!!!! ...och sedan kommer man med nöd och näppe ur. Och så får man ännu mer panik när man tänker på att man kanske blir tvungen att lämna provrummet halvnaken, fast med armarna över huvudet i en för liten klänning eller något, och be om hjälp...

Igårkväll var det inflyttningsfest för hela slanten, sjukt lyckat. Många fina jag inte träffat på länge och saknat.  Vid ett fortsatte vi ut. Någon smart människa hade ringt Yaki-da och satt upp hela sällskapet på typ 25 pers på listan, så vi gled förbi kön utan problem. Yaki-da var grymt, vill ha det här i Malmö! Tänk korsning mellan slott och spökhus fyllt med en massa toksnygga människor.

Idag har vi ätit bästa brunchen och hamnat mitt i en demonstration mot rasism. SD hade torgmöte och demonstrationståget gick avenyn ner med SD-anhängare (typ 100 pers) på ena sidan, SD-motståndare (säkert 1500 pers) på andra sidan och en sjukt tät barriär av kravallpoliser och piketer mellan dem. Vilken söndagsaction alltså!

Well well, Göteborg har helt klart samlat pluspoäng hos mig den här helgen. Repris snart!











'






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0