dum i huvudet

Jag älskar att slänga kläder och skor. Sjukt, jag vet. Men inget får mig att må så bra som när jag har rensat ut X antal kassar med kläder och skor och min garderob känns luftig och inte full av skit som jag ändå aldrig använder. Herregud, jag måste ha slängt kläder för tiotusentals kronor de senaste åren...

Problem blir det när jag ångrar mig, och det händer allt oftare. Typ en gång i veckan kommer jag på mig själv med att leta efter ett visst plagg. Känslan när jag inser att jag slängt det! Pucko pucko pucko, ångest långt ner i magen. HUR mycket hade den där trasan inkräktat på utrymmet i min garderob? Typ inte alls, just det.

Det jag ångrar allra mest att jag slängde (okej, sålde men det hör inte till storyn) är mina fina Michael Kors skor som jag köpte i New York 2008. Toksnygga med skyhöga träklackar, platå, brun lack, snörning och Michael Kors-emblem på klacken. De tänker jag på ohälsosamt ofta, ÅNGESTEN. jag tror jag sålde dem för att de var sjukt obekväma och inte gick att gå i, men det är sådana minnen som bleknar väldigt fort när jag saknar något.


Kommentarer
Postat av: Becci

Funkar alldeles utmärkt att gå i.. jag har nästan festat sönder mina ;)

2011-02-09 @ 13:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0