stjärtrussin/kånkelbär

En fin strävan tycker jag är att lära sig något nytt varje dag. Och det gör man ju, men det är inte alltid man identifierar de där lärdomarna. Man tänker "Det där visste jag inte, nu lärde jag mig något nytt minsann". (Det tänker man iochförsig bara om de mest obetydliga, meningslösa upptäckterna...) 

Idag fick jag ett sånt moment när Linda missuppfattade något jag sa och hörde KÅNKELBÄR istället. Alltså vaaa?! Är det någon som hört det förut? Jag trodde jag var hyffsat välorienterad i det svenska språket, men KÅNKELBÄR, kom igen?! Stjärtrussin är en synonym och vill ni veta beydelsen får ni googla för sådär lågt sjunker jag inte här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0