LÖRDAG


Min frukost den här veckan. Jag snöar in på frukostar och äter precis samma sak varje morgon i ungefär en vecka. Sen måste jag byta helt. Just nu är det avokado, knäckebröd med skinka, äppeljuice och te.

Idag har min kära mor varit här på besök. Hon har inte sett lägenheten sen jag kom i ordning, så jag städade som en idiot hela kvällen igår. Så kul fredag hade jag! Jag funderade på saken, egentligen ville jag ju inte alls gå ut -
 regnet öste ner och jag var krasslig med fet förkyling på gång. ÄNDÅ sitter jag här och är bitter över att jag är HELT ENSAM EN FREDAGKVÄLL. Tycker att jag är tragisk liksom, istället för att bara njuta av ensamheten och lugnet. Måste öva på det där!

Nåja, blev en lördag på stan, det tycks det alltid bli. Sjukt illa för världens tunnaste plånbok (min). Fick låna pengar av mamma (på obestämd tid, men det vet inte hon) till jackan från Twist & Tango. Så fin rosa färg, varmfodrad och med perfekt passform. Nedsatt från 2600 till 780.



Men! Dagens stora förälskelse var Carin Wester-skorna på bilden. Jag har skrivit om dem förr, säkert tre år sen, men de håller ju fortfarande! Dessutom var de tokbekväma. 1500 på Tjallamalla. Egentligen väldigt värt, men är man totalpank så är man. Faaaast... Känner jag mig själv rätt trollar jag fram 1500 ur reserverna och springer och köper dem på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0