FJORTIZNOZTALGI

Idag hittade jag en jäääävligt gammal skiva i mina hides. DEN HÄR! Alice in videoland var nog min första fjortisbesatthet, shit vad coola de var! Och när de kom till Gottwalds i Ängelhåla! Vad fan! Gottwalds!!! Blir helt komplex när jag tänker på skiten, så himla underligt att det fanns och var vad det var - ett kråkslott med UTTALAD rasrisk, mitt i stan där alla vilsna kids fick kaosa runt helt redlösa på konserter med Sveriges ballaste band. Jag minns när Strip music var där också! Alla emobrudar klättrade upp på scen och tog Henric De La Cour på k*ken. Han var typ en gud för mig just då och gissa om jag var i himlen när vi senare falskleggade in oss på  Prima och han var där och jag fick säga att jag ÄLSKADE HONOM. Han tittade på mig med sitt spökansikte och svarade "vad fint", blåste rök på mig och gick. GOOD TIMES! Jag ska väl inte säga att jag har nån vidare i insikt i femtonåringars liv idag, men jag har fått intrycket av att de är rätt hårt hållna. Bara på  de 7 år som gått sen jag var 15 (jeeez, det där kändes typ INTE bra #jagbörjarfanbligammal) känns det som att det hänt jättemycket. Inte att föräldrar idag är strängare än våra var, barn som vill festa och supa kommer göra det oavsett hur stränga föräldrar de har. Men VAR gör kidsen det idag, det är det jag undrar. Är det bara hemmafester? För visst är det nolltolerans om man går ut och är under 18 idag? Har du 0,1 promille i blodet så får du inte komma in och så ringer man soc för här har vi en unge på glid! Eller? Mitt intryck iallafall. Men när vi var 15 kunde vi vara sådär kaosredlösa som man bara är på sina första fyllor, på varenda högstadie/gymnasie-disco, och det var mycket få vuxna inblandade som verkade bry sig minsta lilla. Och när det anordnades strandfest varje skolavslutning! Tänk 500 12-15-åringar helt lössläppta med hembränt, häxa och pappas whiskey i pet-flaskor på en hel strand inklusive skog med typ 3 nattvandrare som övervakare. Det var alltid ett sånt extremt fylleslag, sätter min högerhand på att den festen INTE anordnas längre. Och det är ju bra, tycker mest att det är förvånande att för bara 7 år sedan tilläts femtonåringar supa så redlöst på allmäna platser under vuxnas övervakning. OM det inte hade varit så hade jag kanske inte vid 22 års ålder varit totalt jävla alkad. Hohohoh, skämt å sido........

Det är vad jag har funderat på  idag. När jag lyssnat på AIV (så förkortade man om man var ett riktigt fan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0