MUSICMUSICMUSICMUSIC LOVE

Alex Schulman skrev häromdan om att han inte förstår folk som blir lyckliga av att höra musik. På samma sätt som det gick upp för honom att det finns sådana människor (jag), så gick det upp för mig att det finns folk som inte upplever musik så (han). Jag fattade att jag utgått från att alla människor ÄLSKAR musik lika innerligt som jag. Att alla människor kommer innanför dörren, drar hörlurarna ur öronen, sätter iPhonen i högtalarna istället och sätter musik på högsta volym för att över huvud taget kunna ta av sig skor och jacka (jag). Jag fungerar inte i tystnad, förutom när jag ska plugga och sova, då måste det vara helt jävla knäpptyst. Det går liksom inte in i mitt huvud att man kan lyssna på musik och känna att det ger en absolut ingenting.

Så när jag läste det kände jag att jag övergett musiken för länge nu. Inte uppdaterat mina Spotifylistor sen jag minns inte när. Inte blivit kär i en låtjävel på flera månader liksom. Så bara för det. Så får den här sjukt produktiva onsdagen, en alldeles egen liten mini-playlist. Snällt.

HÄR ÄR DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0