Osynlig teater!

Nästa tisdag ska jag och min klass spela osynlig teater. Konceptet är fantastiskt. Man spelar teater på gatan, eller i mataffären eller på fiket, eller var man vill, utan att någon vet om det. Vi spottade idéer i ungefär en timme, men det slutade med att ingen vågade göra något. Här är mina favoritidéer:

1. Duka upp en picknick mitt på storgatan. Man har med sig en filt, en bulle, en termos, en mugg, och sist men inte minst: en krukväxt (uppdrag för kaktusen Karim kanske?) och en fotoram med en bild på någon man håller kär, lite sällskap sådär. Sedan sitter man där på sin filt, mitt i gatan och njuter av.. livet.

2. Lite lattjo med bankomaten fanns det också planer på. Vi tänkte på den nya Forex-reklamen, att man letar efter tjejen i automaten. Typ står och knackar och bankar, och frågar folk i kön om det inte brukar sitta folk i automaterna och typ hålla kaffemuggen medans man tar ut pengar. Lite sådär.

3. Leka krig i stan. Man är ett gäng på 7-8 pers, som spionerar p varandra och skjuter lite emellanåt, och så arbetar man sig storgatan upp på det viset. Inte så lite psycho.

4. Klä ut sig till prostituerad och stå på storgatan och se lite allmänt "hootchy" ut.

5. Ta med sig en bandspelare ut på stortorget, dra igång en väl vald dänga och köra igång med sång och dans.

Det är nästan bud på att åka in till Helsingborg och göra några av de här grejorna. Vi kom fram till att det inte funkar att göra det i Ängelholm, om man inte vill ha psycho-stämpel för evigt. Det går ju för fan inte ens att gå på storgatan utan att stöta på någon man känner. Jag är trött på det där. Kan folk hålla sig inomhus så att jag slipper en massa pinsamma sociala konfrontationer. Hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0