Tjuvlyssnat

Något av det gulligaste jag vet är när gamla människor vill handla kläder för... inte riktigt så gamla människor. Idag på Gina tricot så tågade det in ett äldre par, minst 75 år gamla. Gubben sköter snacket. Först går han till kassan och ber om hjälp.
Söt farbror: Hallå? Kan någon hjälpa mig och min fru! Hon vill köpa tröjor!
Expiditen följer med gubben tillbaka till tanten som står och drar lite försiktigt i tröjklänningarna i AA-stil.
Söt farbror: Vad säger du? Vill du ha en sådan? Vad är det för storlek?
Söta farbrorn håller upp tröjklänningen mot lilla tanten som ser nöjd och glad ut.
Expedit: Det är en small, men hon kanske vill ha en medium...
Söt farbror: Vad säger du? Jag tycker den ser ut att passa utmärkt.
Expedit: Jo.. Det är ju iochförsig mycket stretch.
Söt farbror: Stretch ja, vi tar nog den här då.
Han vrider och vänder på den, och snart upptäcker han det gråa larmet som sitter längst ner där bak på klänningen. Han synar det noga.
Söt farbror: Men det här då, vad är det? En brosch?

På H&m var det crowded idag. Där utförde jag tjuvlyssning nummer två. Två tjejer med utländskt ursprung och lite brytning, står och drar i ett rääääätt så slampigt linne.
Tjej 1: Alltså shiiiit, detta är bara så fint.
Tjej 2: Skojar du? Asså jag kolla på det förra veckan, och så du vet Shpresa, hon har ett sånt liksom!
Tjej 1: Mmm det här linnet är typ värsta albanska grejen...

Åh, det är oligt att tjuvlyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0