Vidrigt vidrigt vidrigt

Jag har helt och hållet hängt upp mig på ordet vidrigt. Allt som är mindre trevligt är vidrigt. Så jag tänkte att om jag kör ett inlägg här och nu, där jag får använda ordet vidrigt precis hur mycket jag vill, så kanske jag får det ur mitt system och då minskar risken för att jag ska använda det i var och varannat inlägg. Och på vilket annat sätt kan man få in flest vidrigt, än genom att ta upp allt som är vidrigt? Nej just det. Inget alls. Så, here goes:

VIDRIGT-LISTAN 22 DEC 2008 (D.v.s allt som jag tänkt på som vidrigt idag).
1. Korv är vidrigt
2. Räksallad är vidrigt
3. Senap är vidrigt
4. Ketchup är vidrigt
5. Mosmaskinsmos är vidrigt
6. Blanda punkt 1 till 5 så har du stora mosmenyn och den är så jävla vidrig. Alltså verkligen så vidrig så att jag vill kräkas. Jag skulle aldrig äta något så vidrigt som stora mosmenyn och jag föraktar alla som gör det. Bara så att ni vet.
7. Insändaren jag läste i en söndagsbilag om en man som hade ett sexuellt förhållande med sin svärmor, med hustruns vetskap och godkännande, i TIO ÅR var vidrig. Nej. Mannen, svärmoder och hustrun var vidriga alla tre.
8. Ruttna bananer är vidrigt. Och de som hellre äter det än gröna bananer är nästan lika vidriga.
9. Gamla män luktar vidrigt. Innan jag började jobba på Statoil visste jag inte att de hade en egen doft. Det har dem. Och den är - gissa vad - VIDRIG. Obeskrivbar, tyvärr. Jag kan inte ens säga att den luktar som en blandning av svett, bajs, cigg, gammal öl och dålig andedräkt. Det är värre än allesammans. Och jag svär att var tredje gammal man luktar precis sådär.
10. Dansbandsmusik är vidrigt. Snälla förklara för mig hur man kan gå igång på det?! Lars Kristerz, deras 70-talsdräkter a la Gert Jonnys, och deras version av Purple Rain får mig att undra om jag inte åkt på vinterkräksjukan ändå.

25 vidrigt! Sanslöst skönt. Och jag tror det hjälpte lite. Visst känns det lite uttjatat? Dessutom tror jag att det är en bra grej att tömma sig på bitterhet såhär två dagar innan jul. Då kanske jag kan hålla mig lugn och kärvänlig mot släkten hela julafton. Vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0