Förbjud barnen?

Okej, jag fattar att jag måste vara lite mer aktiv för att skaffa en konstant läsarkrets här. Hm. det går ju sådär.

Nu är det helg, och den började jag med jobb.
Det är ett bra jobb jag har. Jag behöver inte jobba särskilt hårt och lönen är okej åtminstone om man räknar med dricksen.

Jag har egentligen bara ett problem med att jobba lördag-lunchen, och det stavas barnfamiljer.

På lördagar umgås man med familjen tydligen, och gärna över en lunch på MM. Jag känner att jag blir högröd av frustration varje gång nångon släpar en barnvagn genom dörren. För jag vet att det inte slutar vid vart de ska få plats med den jävla barnvagnen (som om det vore mitt ansvar att placera den där den inte är i vägen för någon?!). Nej. För sedan ska dem ha barnstol och kuddar och filtar till snorungen. Sedan ska jag värma välling och barnmat i mikrovågsugnen. Jag funderar lite på om det är okej att ta med sin egen mat på restaurang. Skitsamma om man är 3 månader eller 45. Man tar inte med egen mat på restaurang och ber personalen hälla upp den och värma den. Jag AVSKYR barnmat. Jag förknippar den med snoriga barnnäsor och bajsiga barnrumpor. Om ungen i fråga är tillräckligt liten, förpestar mamman gärna stämningen med att slänga upp sitt bröst på bordet och börja amma. Jag gillar inte det alls. Det stör min feng shui, minst sagt.

Om man kan förbjuda rökning ute kanske man kan förbjuda barn under tre år också? Det hade varit så mycket trevligare att jobba då. Ha gäster som man faktiskt kan kommunicera med och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0