Tott har varit i farten, igen!

En solig dag för ett par veckor sedan satt jag och Boppa i parken och åt glass. Plötsligt kommer världens bästa sjuåring förbi - TOTT!

Det syns tydligt att han har jobbat på dagens outfit hela morgonen. Han är klädd i randig tröja, slitna jeans och... pilotbrillor! Alltså inte solglasögon, utan vanliga brillor i värsta retromodellen. Jag vet att Tott inte har några problem med sin syn, så jag frågade syster Josephine senare vad dealen med glasögonen var. Jag antog att det var en fix idé Tott fått, med tanke på föregående Tott-bravader (en gång vägrade han att sätta på sig andra kläder än overall i 3 månader). Hon berättade att Tott suttit med henne vid datorn en dag när de surfat in på Amanda Bergs blogg och fått syn på den här bilden. Då hade Tott vrålat: - GLASÖGON! TOTT SKA OCKSÅ HA GLASÖGON! I varje vrå hade han letat, och till slut funnit de perfekta Amanda-Berg-lookalikes-brillorna. Och nu lämnar han inte huset utan dem. Josses stackars mamma skäms ögonen ur sig varje gång hon måste ta med sig honom ut. Hon är uppenbarligen inte lika uppdaterad på trendfronten som Tott. Fina Tott...

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

HAHA! sicken skööön unge :D

2008-06-11 @ 18:13:21
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0