Facebook är ett litet helvete

Okej!
Såhär!
Jag spydde hat över facebook för några månader sedan. Men så insåg jag att jag inte fattade vad det handlade om, så jag gav med mig och skaffade ett jävla konto. Nu fattar jag, och efter typ 2 månaders medlemskap är det kanske dags för utvärdering.

Och rubriken säger väl egentligen allt. Facebook är ett litete helvete som jag kan bli så jävla trött på. Vad jag har mest problem med är alla bilder. Hela tiden får jag gå in och "taga av" mig själv på bilder. JAG VILL INTE BLI TAGAD, ska det vara så svårt att förstå? Alltså jag har kanske en överdriven paranoia angående det här. Men jag tänker inte få sparken för att min knubbige lille chef sitter och söker på mig, och vips. Där var visst en bild på Anna där hon spyr i en plastpåse. Typ. För nej, just en sån bild finns inte. Men ni förstår principen. Och sedan får jag bittert medge att jag är så pass ytlig att jag inte är helt kompis med tanken på att folk tagar mig på bilder där jag är allmänt ful. Det kan få ödesdigra konsekvenser. Säg jag har ett ragg. Så får han syn på en bild på mig på facebook där jag har dubbelhaka. NEJ NEJ NEJ.

Men varför förstår ni som lägger upp de här bilderna inte det själva? Men fine. Ska vi ha det på den nivån så har jag jättemånga fina bilder i arkivet. MOHAHAHAHA.

Jag känner mig så mogen nu.

Antagligen är jag såhär obehagligt bitter för att jag är den på hela facebook som har minst vänner. Ursäkta mig så jävla mycket för att jag inte är bundis 4326 personer.

Låt mig citera hon i Vänner-avsnittet där Chandler får gå på föreläsning helt ensam när resten av gänget är på Joeys coola kändisfest:
WHY DONT YOU LIKE ME?!
Vi är på samma våglängd, känner jag.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0