Det känns inte okej

Idag är jag lite sådär halvgnällig.

Först.

Det känns inte okej att vakna av att hagel smattrar på rutan, när jag och K hade bestämt oss för morgonpromenad. Det blir inte bättre av att jag tittar bort över hallandsåsen, och ser så mycket solsken att det sticker i ögonen. In other words - hade jag varit på jobbet idag hade det varit sol.

Sen.

Det känns inte okej att jag har fått mjölkmage. Såhär. Jag har inte druckit mjölk på ungefär tio år, för det är rätt snuskigt att dricka något som funnits inuti ett djurs mage, det är det faktiskt. (Här kan man ju tycka att det är ännu snuskigare att äta ett djur, vilket jag inte har några invändningar mot. Men såhär är det: Jag vägrar att ens diskutera att bli vegetarian. Kött är 50% av min kost. Utan det ruttnar jag. I NEED MY MEAT. Punkt.) Men sedan jag kollade på Clockwork Orange sist har jag fått en knäpp och börjat dricka åtminstone tre glas mjölk om dagen. Vilket ar lett till konstant magknip, och det håller inte. Det är liksom inte värt det. Igår testade jag laktosfri mjölk, men det gör jag inte om. Uhhääää. Slut på mjölk!



Slutligen.

Det känns inte okej att det kliar i mina ben så fruktansvärt mycket. Jag fixar inte att sitta här i samma hus som jag suttit i de senaste 19 åren och ha världens mest oinspirerande jobb (jag lovar, det är till och med mer inspirerande att servera). Hur ska jag kunna ENGAGERA mig i om jorgubbsfilen ska skå till vänster eller höger om A-filen i mjölkkylen? Eller om vi ska beställa hem kanelbullar som är rullade åtta varv istället för fyra, fast de kostar 50 öre mer? Eller om korven ska grillas i 67 grader eller 69? Eller om rengöringsmedel D10 passar bättre till att putsa glasytor än rengöringsmedel D2? Alltså, jag jobbar för cashen. INGET annat. Whatever, vart jag vill komma: Jag måste härifrån. Nästa år. Men vart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0