En tanke om 15 plusgrader

Vad är grejen med att första gången på året solen lyser samtidigt som termometern visar över tio grader, så kastar folk kläderna?! Det är shorts och det är linnen och det är sandaler och det är överexponerade blekfeta kroppar överallt. Klart man uppskattar sol och vårvärme, men varför inser folk inte att det är just det vi snackar? Vårvärme. Så fort du inte sitter och steker i solskenent på en totalt vindskyddad plats så är det inte läge för bara armar. MAN BLIR FÖRKYLD JU! ALLA VET DET! ALLA VET ATT DE SOM BYTER KÄNGORNA MOT SANDALERNA I DEN FÖRSTA SLÄNGEN VÅRVÄRME BLIR FÖRKYLDA. Och ändå gör vi det.

Nu är ju jag i och för sig inte helt opartisk här... Jag är den som har en två meter lång halsduk virad runt halsen inomhus, jämt. Jag är den som har strumpbyxor under långrallorna i maj månad. Jag är den som aldrig tar av mig mössan om den en gång hamnat på huvudet, för att det blir ju så kallt då. Jag är den som önskar att benvärmare någon gång kan sluta kännas som osmakligt disco-80-tal så att de kan få värma mig. Men ändå! Det är ju något knas när kund 1 handlar glass i en tunn sommarklänning och kund 2 handlar ved i varmfodrad jacka. Jo! Kund 1 måste frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0