2008

Alla duktiga ser till att sammanfatta sitt år ett par dagar innan det faktiskt är över. Inte jag. Jag ligger back i schemat på alla plan tycker jag. Men okej. Här kommer den. Försenad. Och säkert med en massa bortglömda fina detaljer.

JANUARI
Jag minns att jag, Rosanna och Boppa var jättepepp på att få igång studentfestandet, men Ängelholm var stendött helg efter helg. Ja, det är så jag minns januari - ett stendött ängelholm. Men vi pimplade pina colada hos både Winnie och Martina så fest fick vi ändå. Annat jag minns är en spontan dagstur till Helsingör med alla tjejerna. Sedan åkte Becci till USA och det gick fort att inse hur mycket man saknade henne. Lykke Li var månadens muskfrälsning.

FEBRUARI
Jag åkte till Thailand och det var utan tvekan den bästa resan jag gjort i hela mitt liv. Jag har aldrig kännt mig så avslappnad. Jag ville aldrig åka hem! Fina fina Thailnad. Jag kommer tillbaka. Majskolvar och apor blev förresten två nya kärlekar.





MARS
En fin grej var Staffans tjugoårsmiddag. En mysig liten tillställning som Boppa och jag tog med årets bästa födelsedagspresent till. EN 20-SKYLT! En annan fin grej var konstrundan här i nv-skåne, som är min och mammas tradition. Det här året kramades jag med 100 livs levande påskkycklingar och fick fika av Lasse Flinkman. Och så öppnade Lilla Ro för året och jag var där jämt och ständigt. Tröjan på bilden var årets första fynd tror jag.




APRIL
I april är jag rädd att det inte hände något särskilt. Projektarbetet skulle lämnas in, så det var full fart med det. Annars njöt vi förståss av den första vårsolen och jag kommer ihåg att jag var rätt tillfreds med livet.

MAJ
I maj märktes det att studenten började närma sig. Det blev många festkvällar och det var hur nice som helst att umgås i gäng på 20 pers typ. Fin gemenskap fick vi, den där sista månaden. Jag tror bestämt att det var i Maj någon gång som jag lärde känna Ullis ordentligt också. Fina Ullis. En av mina bästa vänner. Morris blev stället att räkna med, i och med uteserveringen och sådär. Jag minns många långfikor med nya människor. Det var fint. Sofia fyllde 20 och bjöd på sexparty. En annorlunda upplevelse som vissa gick igång på mer än andra... Och så var det ju balen förståss! Balen balen balen! En fantastisk kväll på alla sätt och vis.




JUNI
Studenten! Vi hann med en hel massa fest den här månaden. Så klart. Det hör ju till. Hos Linnea i havsbaden, hos Benson i båstad, Hos Ullis på hennes 19-års-dag, på stan när alla studenter klädde ut sig, och förstås i Danmark på nationaldagen. Boppa åkte till Malta, men vi hann fira hennes student också. Vi låtsades bara att den var en vecka tidigare! Studenten var utan tvekan den roligaste dagen i mitt liv. Men efter den tog allting abrupt slut och efter en veckas andrum förstod man att nu var det jobb som gällde. Jag var dyster i kanske en månad. Avverkade sex and the citys alla säsonger fast solen sken utanför fönstret.




JULI
Åh, juli var segstartat. Det var det. Jobb jobb och åter jobb. Men så mot slutet fick min partyspirit som legat död och begraven sedan studenten, en kickstart. Tack vare sjukaste festen i Båstad. Jag, Ullis och Fia hamnade helt random på en stekig födelsedagsfest och träffade härliga människor som lika random dök upp till hösten igen. WOMANIZAHS! Sedan åkte jag till Stockholms skärgård och bara hade det bra med Sofie och min familj. Plockade bär, åkte båt och gick till sängs vid tio ni vet. Och så snöade jag in på att baka cupcakes.



AUGUSTI
Min förälskelse till franska blommade upp med en väldig kraft. Jag älskade Tillsammans är man mindre ensam och lyssnade bara på mina franska visor. Men något Paris blev det inte. Jag började sälja mitt gamla skrot på Tradera och märkte att det fungerade! Har säkert dragit in ett par 1000 på min business där i år. Som jag förstås bränt på Tradera igen. Som på den här byxdressen. Jag älskade den till döden, men till sommaren säljer jag nog den igen. Skorna från Din Sko. Dem älskar jag fortfarande till döden och jag har dem på mig nästan varje partykväll fortfarande.



SEPTEMBER
New York baby! Jag fyllde nitton i städernas stad och hade årets roligaste vecka med Becci! Sedan kom jag hem och firade födelsedagen med mina bästa vänner och det var en av årets bästa festkvällar! La mig till med vanan att promenera en timme var dag. Något som jag fortfarande håller. Eller okej. Åtminstone varannan dag. Det mår jag sjukt bra av.




OKTOBER
Pelekafotograferingen var bäst i oktober. Vi hade en så himla mysig heldag på Lilla Ro. Bullar och kakor och soppa och saft och hår och smink och fotoblixtar och alla Evas fina kläder. Jag vill bo på Lilla Ro. Men det vet ni kanske. Boppa flyttade till egen hydda och det är så fint tycker jag. Någon lämnade Sverige. Och mig. Jag blev ledsen en stund men repade mig rättså bra tycker jag nog. Keane i hörlurarna typ nonstop. Perfect symmetry är så fin så fin.


NOVEMBER
Jag började peppa för julen typ i mitten av November. JUL JUL JUL. Det var mysigt, även om hela julgrejen tyvärr kändes rätt uttjatad när det väl blev dags då. Jag började printa ut små kryptiska meddelande, vackra ord och kloka citat på min dymo. Jag tror det ska bli min grej 2009. Jag märkte att jag inte existerar på Eniro eller Hitta. Blev dyster. Emelie hade stor brudmiddag och gud vad nöjda vi var. Emeile är sjukt bra på det där. Sofia hade också middag, en goodbye-dinner för att hon skulle dra till Thailand och Bali och allt det där- Jag bytte ut all min sliskiga chicklitt mot riktig litteratur, och det är något jag håller fast vid och är nöjd med än idag. Anna Ternheims leaving on a mayday blev favoritsällskap på mina promenader.

DECEMBER
Dyster månad. Det började så bra så bra med personalfest 6 december. Fia och jag hade en galet bra kväll/natt. Inte så mycket tack vare personalgrejen dock.. Men tack för maten. Och spriten. Sen vet jag inte vad som hände. Eller jo det vet jag precis, men jag håller det för mig själv. Jag reser mig snart. Det blev julafton, och den såg ut precis som den gjort de senaste 19 åren. Men det är fint. Som det ska va. Det blev nyår. Malin hade ordnat så himla fint till oss och frågan är om vi tjejer inte bara skulle stannat hos henne och nöjt oss med ett lugnt nyår för en gångs skull. Becci vände hem från USA i en vecka och vi hann med två crazy partynights. Hon har den effekten. Crazy alltså. Snart är hon hemma - för gott, MOHAHAHAHA. Lotta vände också hem, och var snygg och lika lottig som vanligt. Tack och lov för det liksom. Ullis åkte till Asien alldeles innan nyår och det är dystert som fan.





Sådär. Slut på det roliga. Nu känner jag att jag kan lägga 2008 och allt vad det innebar bakom mig och se till att 2009 blir kickass. Det finns så mycket jag vill göra, och jag har ju faktiskt alla möjligheter i världen. Jag känner på mig att det blir bra det här. Gott nytt år på er mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

roligt att lasa! du skulle varit har i varmen med mig, da hade vi mananizhat sa mkt tillsammans!

2009-01-10 @ 14:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0